Afscheid van 2016

2015 was een jaar met grote tegenstellingen. Liefde, leven en dood lagen vlak bij elkaar. Een van de belangrijkste personen in mijn leven overleed onverwachts. Een van mijn liefste vriendinnen trouwde, kreeg een prachtig kindje en beleefde vervolgens dingen die je niemand toewenst. Mijn lief was in Parijs ten tijde van de aanslagen en mijn hart stond stil. 

Toen besloten we te trouwen. Ik wilde het leven vieren. 


2016 was een jaar vol vreugde, neervallen, opkrabbelen en ‘z’n gangetje gaan’. Onze trouwdag was alles wat ik me had kunnen wensen. Onze ‘minimoon’ in Barcelona was heerlijk. Ik verloor mijn deprimerende baan en vond een hele fijne nieuwe.
 

80fdcc7762d7b797250491547e39a230Bron

Ik leerde mijzelf beter kennen en leer nog elke dag hoe ik beter in mijn leven kan staan. Mijn lief vertrok een maand nadat we getrouwd waren voor zijn werk vier maanden naar de Filipijnen.

‘Ik kan dit’ werd mijn mantra van 2016. En ik deed het, ik kon het. Letterlijk en figuurlijk beklom ik bergen en ging ik door dalen. Ik deed het met mijn echtgenoot aan mijn zij maar ik besefte ook dat hij de kers op de taart van mijn leven is en niet de taart zelf.

2017 heeft ook weer liefde, leven en dood in het verschiet. Van dichtbij. Maar mijn voeten staan stevig op de grond, mijn rug is kaarsrecht (thank you Adriene) en mijn hand veilig in de hand van de liefste. Kom maar op. 

3 gedachtes over “Afscheid van 2016

Geef een reactie

