Fietsen

De eerste twintig minuten zijn het zwaarst. Ik vervloek alles. De fiets, de wind, mijn lijf, mijn lief. Mijn hart klopt in mijn hoofd, ik heb kramp in mijn polsen. Maar dan, ineens, verandert er iets. De trappers zijn makkelijker te bewegen, de banden zoeven over het pad en de wind zorgt voor verkoeling. Ja, mijn benen protesteren nog steeds en ik voel zweet kriebelen tussen mijn haren onder mijn helm. Maar elke heuvel op betekent ook een heuvel af. Ik hoor vogels fluiten, water stromen, bladeren ruisen. Mijn lief fiets half naast, half voor me en kijkt af en toe hoe het met me gaat. ‘Je zit er mooi wel weer op’, zegt hij. Ja. Ik zit er mooi wel weer op. 

2 gedachtes over “Fietsen

Geef een reactie

